Ігри онлайн

 
 

Ігри онлайн

Ігри онлайн



ігри онлайнАмериканські вчені зайнялися розробкою серій комп'ютерних ігор, які покликані поліпшити роботу мозку за допомогою фізичних і психічних вправ. Дослідники вірять, що в майбутньому такі ігри будуть прописувати замість таблеток пацієнтам з психічними розладами - від депресії до хвороби Альцгеймера. Як виглядають «лікувальні гри» і чи дійсно вони корисні для здоров'я.
В останні роки вплив розвиваючих ігор на когнітивні функції мозку широко обговорюється вченими і дослідниками. У той час як одні вважають, що такий вплив «вкрай незначно», доктор неврології Марк Газзаєв вірить, що чіткий режим когнітивних тренувань благотворним чином впливає на розумову діяльність.

Щоб довести свою точку зору, Газзаєв звернувся до сучасних технологій і взяв участь в розробці спеціальних «лікувальних» ігор.

Доктор сподівається удосконалити їх в такій мірі, щоб з її допомогою можна було лікувати синдром дефіциту уваги і гіперактивності, депресію, аутизм, хвороба Альцгеймера та інші психічні розлади.

Марк Газзаєв вірить, що в майбутньому подібні ігри будуть прописувати пацієнтам замість традиційного медикаментозного лікування, що створює абсолютно нову область «цифровий медицини».
І порухатися, і подумати

Розробкою інноваційних ігор займаються лабораторія Neuroscape, існуюча на базі Університету Каліфорнії, і компанія Газзаєв Akili. На даний момент вони створюють ігрові проекти, які здатні в тій чи іншій мірі поліпшити когнітивні функції людини, а також проходять всі необхідні випробування і тести в Управлінні з санітарного нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів США. Це стандартна процедура в Америці для всіх нових ліків і медичних пристроїв.

Всі проекти Neuroscape зав'язані на людської уваги, будь то виборче увагу або здатність концентруватися на декількох завданнях одночасно.
«Ці здібності знижуються з віком ... Але до сих пір немає по-справжньому сильних препаратів, здатних боротися з такими проблемами без побічних ефектів», - зазначив учений.

Тому досліднику прийшла в голову думка створити проект у вигляді ігрового досвіду, який зміг би кинути виклик когнітивних функцій людини і таким чином оптимізувати роботу мозку.

Одна з таких ігор, Body Brain Trainer (BBT), демонструє пацієнтові різні символи на екрані і просить вибрати один з них за допомогою рухів свого тіла. У цій аркади досить швидкий темп, так що гравцеві доводиться активно рухатися і при цьому не помилитися з вибором символу. Відповідно до гіпотези творця BBT, якщо змусити людину «працювати» і фізично, і ментально, це принесе набагато більше користі, ніж, наприклад, гра в Body Brain Trainer на планшеті, сидячи на дивані.

Інша гра під назвою Labyrinth використовує технологію віртуальної реальності - шолом і спеціальну бігову доріжку. Пацієнт рухається до мети по вулицях міста, який поступово трохи змінюється. Ця гра з елементами орієнтування тренує пам'ять і згодом може бути використана для людей, які страждають від хвороби Альцгеймера, -

вчені вірять, що подібні тренування зможуть сповільнити процес руйнування клітин мозку і перешкоджати розвитку недоумства у літніх людей.

Ідея ігор, що тренують мозкову діяльність, не так нова - раніше подібні проекти вже випускалися у формі мобільних додатків. Доктор Газзаєв, а також Neuroscape і Akili сподіваються вивести свої проекти на новий рівень, який дійсно допоможе перетворити ці ігри в офіційну форму лікування пацієнтів.

Одна з таких ігор - Project Evo - вже проходить третю стадію перевірки у відповідному відомстві США, після закінчення якої її зможуть офіційно прописувати в рецепті для дітей, які страждають від синдрому дефіциту уваги і гіперактивності.
Психофізіолог, співробітник кафедри психофізіології МГУ і керівник центру «Нейрофітнес» В'ячеслав Лебедєв розповів кореспонденту «Газети.Ru», що дійсно в даний час спостерігається тенденція по Гейміфікація реабілітаційних заходів щодо відновлення роботи головного мозку пацієнтів.

«Останні дослідження показують, що використання гейміфіцірованних програм, спрямованих на відновлення пізнавальних процесів (робоча пам'ять, увага, мислення та ін.) І виконавчих функцій у пацієнтів, які перенесли інсульт, які страждають деменцією, депресивними або іншими неврологічними розладами, призводить до більш успішних результатів по порівняно з класичними (негейміфіцірованнимі) методами », - заявив психофізіології.

Також відомо, що ігрова форма, особливо з використанням технологій VR і AR (віртуальна і доповнена реальність), є більш привабливою і мотивуючої на заняття.

Однак експерт зазначив, що на даний момент немає достатніх доказів того, що подібні ігрові методики або «тренажери для мозку» значимо покращують пізнавальні здібності у здорових людей в звичайному житті.

«Необхідно більше досліджень для оцінки довгострокових ефектів і у пацієнтів з порушеннями. Варто також розуміти, що цифрові методи є лише доповненням до базових методів терапії і реабілітації », - додав експерт.
Майбутнє медицини неможливо без технологій

«Газета.Ru» поспілкувалася з керівником проекту «Здоров'я» Mail.Ru Євгеном Паперним, щоб дізнатися його думку щодо впливу ігор на психічне здоров'я людини.

«У тому, що ігри можуть зробити людину краще, є мало сумнівів, - запитайте у хлопців, що ганяють м'яча у дворі, або чемпіонів з« Що? Де? Коли? ». Комп'ютерні ігри, природно, не виняток. Сучасні молоді люди краще працюють в команді, вміють краще розраховувати свої ресурси, володіють відмінною реакцією саме завдяки постійному тренуванні цих навичок в комп'ютерних іграх ».
Проте він зазначив, що лікування синдрому дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ) за допомогою комп'ютерної гри породжує деяку концептуальну проблему.

«Якщо СДУГ можна скорегувати поведінкової психотерапією (а комп'ютерна гра робить, по суті, саме це), то, значить, нехай і з зусиллями, це стан можна виправити« перевихованням », що суперечить усталеній у світовій психіатрії сприйняття цього стану як хвороби, яку потрібно лікувати таблетками », - повідомив експерт.

Перший заступник генерального директора компанії КРОК Дмитро Васильєв в бесіді з «Газетой.Ru» розповів, що в даний час розвиток галузі охорони здоров'я неможливо без застосування інформаційних технологій. Він вказав на те, що предмети інтернету речей вже допомагають в медицині, наприклад «розумні» браслети або натільні сенсори, за допомогою яких здійснюється моніторинг стану пацієнтів.

Васильєв зазначив, що для більшого поширення цифрового охорони здоров'я необхідно, в числі іншого, вводити підвищення кваліфікації медичного персоналу.

Наприклад, у Великій Британії створюється цифрова академія для працівників «нового покоління для цифрового охорони здоров'я».

«У нашій країні теж йде рух до цифровізації галузі. Перше впровадження інформаційних технологій в масштабі регіону відбулося кілька років тому, коли до єдиної медичної аналітичній системі (ЕМІАС) були підключені 670 лікувально-профілактичних установ Москви », - розповів співрозмовник« Газети.Ru ».

Крім того, в червні Держдумою в третьому читанні був прийнятий законопроект про телемедицину. Документ дозволить лікарям виписувати рецепти на ліки дистанційно у вигляді документа, підкріпленого електронним підписом, а також проводити консультації своїх пацієнтів онлайн після очного прийому.



Обновлен 13 сен 2017. Создан 12 сен 2017